events
Circulair ondernemen groeit, maar circulair gedrag is voor consumenten nog lang niet de standaard. Consumenten maken hun keuze bijvoorbeeld op basis van gemak, prijs of leveringssnelheid. Dit weegt voor veel consumenten nog zwaarder dan duurzaamheid. Als je circulair onderneemt - of dat overweegt - is dan ook de grote vraag: hoe bereik ik het brede publiek?
Het onderzoek richt zich specifiek op de sectoren textiel, meubels en elektronica dat in dit webinar wordt gepresenteerd door Duwtje en Copper8, in opdracht van het ministerie van IenW, laat zien welke prikkels écht werken. Soms zit het verschil in kleine, verrassende dingen: een frisse geur of een strakke presentatie in een kringloopwinkel blijken al te kunnen bepalen of een consument ‘ja’ zegt tegen een circulair aanbod.
Geven we inzicht in consumentengedrag en hoe circulair aanbod hierop kan inspelen;
Verkennen we de valkuilen en mogelijkheden van circulaire businessmodellen;
Krijg je concrete tips waar je direct mee aan de slag kunt.
Dit webinar wordt georganiseerd voor partners van MVO Nederland, VNO-NCW en MKB Nederland en Het Versnellingshuis. Als je op aanmelden klikt, word je doorgestuurd naar de website van MVO Nederland.
Heb je nu al een brandende vraag? Stuur een mail naar h.vanbeeckcalkoen@mvonederland.nl en dan besteden we er tijdens het webinar aandacht aan.
Voor Partners
GBN Connect 2025
Een belangrijke stap in het toekomstbestendig maken van jouw bedrijf is je aansluiten bij MVO Nederland. Ben je werkzaam bij mkb of grootbedrijf? En wil je samen met andere bedrijven werken aan de nieuwe economie? Word dan partner.