Communiceren over duurzaamheid

‘Milieuvriendelijk’, ‘natuurlijk’, ‘CO2-neutraal’, ‘circulair’, - met de (eventuele) ingang van de Green Claims Directive volgend jaar mag je deze termen alleen nog gebruiken als je het ook daadwerkelijk kan bewijzen. Een kans voor diegenen die écht met duurzaamheid bezig zijn, maar hoe vertel je jouw duurzaamheidsverhaal op een effectieve manier? Dat leer je in deze sessie.

Tijdens deze sessie nemen we je mee in tips en tools over hoe je kunt communiceren over duurzaamheid. Hoe voorkom je greenwashing? Wat is een message house en hoe kan je dit inzetten om jouw boodschap over te brengen? Samen met Leontine Gast van The Terrace zoek je antwoord op deze vragen. Leontine is de oprichter en directeur van The Terrace, een strategisch adviesbureau in Amsterdam dat zich richt op purpose-gedreven positionering en organisaties helpt om hun merkwaarden te verbinden met duurzame doelen.​  

Waarom je naar deze sessie komt  

  • Leer hoe je greenwashing voorkomt  

  • Wees voorbereid op de Green Claims Directive, een voorstel van de EU dat bedrijven verplicht om milieubeweringen zoals "klimaatneutraal" of "duurzaam" met betrouwbare, wetenschappelijk onderbouwde gegevens te bewijzen 

  • Leer van goede én slechte voorbeelden van duurzaamheidscommunicatie 

Sprekers

Leontine Gast

Directeur - The Terrace

Dag voor DoenDenkers 2025

Deze break-outsessie is onderdeel van Dag voor DoenDenkers, het grootste zakelijke duurzaamheidsfestival van het jaar. Dit event vindt plaats op 5 juni 2025 in het Beatrix Theater, Utrecht.

Bekijk alle info over Dag voor DoenDenkers op de eventpagina via de knop hieronder.