Onderzoek naar de bron
Voor het onderzoek naar de toeleveranciers schakelde CCI de hulp in van Arjen Boekhold en Thom van Amersfoort van Gamechanger Unltd. Boekhold is de grondlegger van Tony’s Chocolonely’s welbeproefde impactstrategie, waarbij de cacaoboeren een prijs voor een leefbaar inkomen krijgen, maar ook de chocola CO2-neutraal wordt geproduceerd. Dat kan in de snoepwereld natuurlijk ook.
Een dashboard voor transparantie
Een belangrijke stap is het opstellen van een dashboard. Hiermee krijgt CCI inzicht in zowel de sociale als ecologische risico’s en kansen van de grondstoffen, de toeleveranciers en de landen waarmee CCI samenwerkt. Het dashboard maakt de keten transparant en dat is belangrijk voor de duurzame inkoop van de grondstoffen. Met het dashboard in de hand richt CCI zich in eerste instantie bijvoorbeeld op citroenzuur uit China. Voortaan werkt CCI samen met de tussenleverancier aan de arbeidsomstandigheden bij de toeleveranciers.
Nu doorpakken
CCI heeft op het moment van schrijven een sustainability coördinator aangenomen. Zo wil de snoepproducent toegewijd aan de slag met risico’s.
Ondertussen zet het management zich ook in voor de eigen medewerkers. CCI wil (regionaal) de beste werkgever zijn en de schadelijke impact op de planeet terugbrengen naar nul in 2026.
IMVO-voucher
Omdat de grondstoffen van de snoepjes uit vele landen komen, kost het veel tijd om de ketens zelf door te lichten. Daarom was hulp erbij via de IMVO-voucher welkom. CCI raadt je dan ook aan om snel een IMVO-voucher aan te vragen.
''Het aanvraagproces is eenvoudig en toegankelijk. Ga ervoor.''
CCI, Producent van suikervrij, suikerarm en vegan snoepgoed.