Ondernemers spreken zich uit voor ambitieus klimaatakkoord
nieuws 6 maart 2019
De beslissing over het Klimaatakkoord komt snel dichterbij. Een grote groep ondernemers heeft zich inmiddels aangesloten bij de social media campagne van MVO Nederland. Samen laten we zien dat er wél draagvlak is voor een ambitieus Klimaatakkoord.
Maria van der Heijden, directeur-bestuurder MVO Nederland: “De (nieuws)consument wordt bestookt met ‘kan niet’, ‘onnodig’, te ingewikkeld’, ‘dit kost banen’ of ’te duur’. Dat is oud denken. De nieuwe lichting staat klaar; duurzame ondernemers laten zien dat nieuwe businessmodellen leiden tot innovatie en groei. Met onze campagne #klimaatakkoord geven we geluid aan de ondernemers die willen en kunnen en versterken we de stem van onze beweging. De ondernemers in ons netwerk willen een akkoord dat hoort bij de nieuwe economie, een economie die klimaatneutraal, circulair en inclusief is.”
Alle ondernemers kunnen meedoen met de campagne. Download de social media pack, gebruik dit in combinatie met een foto en post dit op LinkedIn, Twitter, Facebook of Instagram. De campagne loopt deze week.
Afbeeldingen (vlnr):
Jos Beaten, CEO a.s.r. verzekeringen
Manon van Beek, CEO TenneT
Marja Versleijen, directeur PitPoint
Timmo Terpstra, directeur Koffiebranderij Peeze
Gé Moonen, directeur Moonen Packaging
Peter Vermaat, CEO Enexis Groep
Patrick Lammers, CEO Essent
Ingrid Thijssen, CEO Alliander
Teun Verheij, CEO Albron