Nieuws

MVO Nederland: Ruim 600 ondernemers wél voor ambitieus klimaatakkoord

nieuws 13 maart 2019

MVO Nederland, het grootste duurzame bedrijvennetwerk van Europa, laat zien dat meer dan 600 ondernemers een ambitieus Klimaatakkoord willen. Dat blijkt uit een socialmediacampagne die MVO Nederland afgelopen week organiseerde.

Onder meer CEO’s van bedrijven als TenneT, Enexis, a.s.r. verzekeringen, Essent, Alliander en Albron deelden hun boodschap voor een ambitieus Klimaatakkoord met hun netwerk. Ook honderden mkb-bedrijven lieten zien een voorstander te zijn van marktwerking en inprijzing van CO2-uitstoot voor het bedrijfsleven. Samen met MVO Nederland willen ze een Klimaatakkoord dat ten minste de afgesproken doelstelling van 49 procent minder CO2-uitstoot in 2030 haalt en de transitie naar een nieuwe economie echt inzet.

“Onze succesvolle #klimaatakkoord-campagne bewijst dat een grote lichting duurzame ondernemers klaar staat om te laten zien dat nieuwe businessmodellen leiden tot duurzame groei. Groei die op zijn beurt bijdraagt aan de nieuwe economie. Klimaatneutraal, circulair en inclusief”, zegt Maria van der Heijden, directeur-bestuurder van MVO Nederland.

“We willen zo vooral een signaal afgeven dat een ambitieus Klimaatakkoord dus echt mogelijk is. En dat dat helemaal niet duur of ingewikkeld hoeft te zijn. Laat staan dat het banen gaat kosten. Uit de PBL- en CPB-doorrekeningen van het ontwerp-Klimaatakkoord blijkt ook onvoldoende overtuigend dat we het doel van 49 procent CO2-reductie gaan halen. De bonus-malusregeling van de Industrietafel draagt zo niet genoeg bij aan CO2-reductie en is bovendien te complex. Een generieke CO2-prijs is dus veel effectiever.”

Ontvang onze nieuwsbrief

Benieuwd wat we allemaal al doen om de nieuwe economie te bereiken? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief en je ontvangt maandelijks een update vol verhalen van ondernemers, actuele columns en blogs, nieuws en events.

Vul je voornaam in
Vul je achternaam in
Vul je organisatie naam in
Vul je email adres in

Wij gaan zorgvuldig om met je contactgegevens en gebruiken je mailadres alleen voor mails waarvan je hebt aangegeven deze te willen ontvangen.