Diepgravend onderzoek naar ketentransparantie
Het is het modemerk gelukt om een duurzamer inkoopbeleid op te stellen met betrekking tot de gebruikte materialen. En niet alleen dat: ook aan ketentransparantie is hard gewerkt. Daarvoor was een goede screening nodig van de leveranciers uit Tier 1, waarbij Fabienne Chapot de Transparency Pledge toepaste. Door deze belofte voor meer transparantie te tekenen tonen bedrijven aan dat ze vastberaden zijn om aan duurzame en sociale bedrijfsvoering te doen.
Low-risk leveranciers
Het uiteindelijke doel is om 100% transparantie te creëren door de hele keten heen. Op dit moment is er volledig inzicht in de Tier 1 leveranciers en zijn er dus nog stappen te zetten met de leveranciers verder in de productie keten. Fabienne Chapot wil dat 100% van hun Tier 1 leveranciers audited zijn en bij voorkeur geclassificeerd kunnen worden als low-risk. De leveranciers uit India waar het bedrijf mee werkt behoren in elk geval tot deze categorie. Er ligt dus een goede basis.