Kledingmerk Made To Match van Heigo maakt een levenscyclusanalyse voor verduurzaming

Hoogwaardige bedrijfskleding, gemaakt met respect voor mens, milieu en maatschappij. Zo presenteert het bedrijf Heigo zijn assortiment. Heigo waardeert transparantie en geeft klanten onder andere graag een digitaal inkijkje in de productielocatie in Bulgarije. Om de kwaliteit en duurzaamheid van de keten te blijven garanderen voerde Heigo een onderzoek uit met de IMVO-voucher.

data als basis voor duurzaamheid

In dit onderzoek voerde de levenscyclusanalyse (LCA) de boventoon. Heigo wilde hiervoor de juiste gegevens over milieu en sociale factoren inventariseren. Ook waren data over de footprint van leveranciers nodig. En last but not least: Heigo gaat middels een analyse de emissies binnen de keten achterhalen om deze te reduceren.

Impactmeting van producten

Vanaf de zomer van 2023 gaat Heigo de gegevensverzameling automatiseren. In samenwerking met tex.tracer komt er een dashboard met een overzicht van producten en hun impact. Voor deze producten gaat Heigo nu de LCA uitvoeren om tot verdere verduurzaming van de kleding te komen.

Bekijk alle cases