Het onderzoek
Om deze maatschappelijk bewuste aanpak te verankeren deed Jolo Fashion onderzoek met de IMVO-voucher. Het modebedrijf wilde de keten van toeleveranciers transparanter maken. Ook zocht Jolo Fashion naar manieren om de inkooppraktijken te verbeteren.
Een op maat gemaakte, duurzame aanpak
Door het onderzoek heeft Jolo Fashion beter inzicht in de prioriteiten voor haar vereisten aan productielocaties. Inmiddels zijn onderzochte productielocaties bezig met een zogenaamd Corrective Action Plan (CAP),waarbij Jolo Fashion met name nadruk legt op de veiligheid van productielocaties. Zo zijn vluchtwegen toegankelijker geworden en wordt er beter opgeruimd. Lastiger is het om zicht te krijgen op beloningssystemen en verzekeringen. Ook op toelevering van (duurzame) materialen is nog meer transparantie nodig. Dat vraagt dus om vervolgstappen en nog meer deskundig advies.
“Dat we een externe adviseur konden inschakelen is echt een enorme meerwaarde in het proces om duurzaamheid voor elkaar te krijgen.” – Inge Dommerholt, Jolo Fashion