Zicht op de keten voor meer impact
Deze grote ambities bereik je alleen met veranderingen in de keten, zo besefte de touchscreenproducent. Daarom wilde het bedrijf weten wie er betrokken zijn bij het verwerken van de producten, wat er met de materialen gebeurt en hoe het een duurzame end-of-life voor zijn producten kan opzetten.
Veel om te verwerken dus, maar met behulp van de IMVO-voucher voerde CTOUCH een overzichtelijk onderzoek uit. Het bedrijf weet nu bij welke onderdelen de meeste potentie zit voor verduurzaming. Bovendien weet CTOUCH nu zeker dat de goede weg al is ingeslagen om de meest duurzame fabrikant van displays en touchscreens in Europa te worden.
“We willen meer inzicht in de leveranciers, de mogelijke MVO-risico’s en de herkomst van alle materialen en componenten, omdat we willen garanderen dat we onze producten duurzaam en eerlijk maken.” – Remmelt van der Woude, CTOUCH
Vervolgstappen
CTOUCH blijft in beweging: met het onderzoek naar de effectiviteit van hun recycling ontwikkelden ze een sterkere levenscyclusanalyse. Tot slot hield CTOUCH de leveranciers van een nieuwe partner uit China kritisch tegen het licht met de MVO Risico Checker, waarmee ze IMVO-risico’s konden uitsluiten.