Impact op de supply chain
Het motto van marlies|dekkers is ‘dare to dream, dare to grow, dare to be’ en dit is precies wat het merk wil doorvoeren in de supply chain. De eerste stap: de vrouwelijke Chinese fabrieksmedewerkers empoweren zodat zij zich onafhankelijk, zelfverzekerd en gelukkig voelen in hun persoonlijke en professionele leven.  marlies|dekkers benutte de IMVO-voucher en startte met advies van Lana Buunk van Rainbow Collection (bureau voor impactstrategie) een praktisch en toegankelijk trainingsprogramma. Met interactieve sessies in een vertrouwelijke omgeving konden de vrouwelijke medewerkers hun uitdagingen en behoeften aankaarten. Zo zorgde het programma voor de eerste stap naar empowerment.
“Gender en emancipatie zijn belangrijke thema’s, maar vergen veel tijd en aandacht. Het is heel fijn dat we de subsidie konden gebruiken voor de beginfase. Hierna kunnen we de beweging vergroten.â€
Lana Buunk, Rainbow Collection
Toekomstplannen
Het resultaat stemt marlies|dekkers tevreden en het volgende doel is om de training te evalueren en uit te breiden. Niet alleen met een vervolgmodule voor de deelnemers, maar ook met een herhaling voor medewerkers van andere fabrieken.
Het succesvolle project smaakt dus naar meer en dat is ook zeker te danken aan de IMVO-voucher, vertelt Miranda Martinez, Chief Product & Sustainability: “Ik heb een positieve ervaring met de vouchers. Het is fijn dat je het project goed aan elkaar kunt uitleggen tijdens de gesprekken. Er is altijd enthousiasme vanuit MVO Nederland.â€