Onderzoeksresultaten
Het onderzoek toonde aan dat de grootste CO2-impact van de producten van CTOUCH plaatsvindt in de productiefase en in de gebruiksfase. Hierbij is specifiek gekeken naar de CO2-uitstoot van de componenten en materialen in de producten. Daarnaast liet het onderzoek zien in welke mate hun leveranciers rekeninghouden met sociale aspecten zoals de arbeidsomstandigheden en waar hun producten en componenten precies vandaan komen.
Vervolgstappen
Dankzij de inzichten van de LCA kunnen geïnformeerde keuzes worden gemaakt voor de verduurzaming van de bedrijfsvoering en het productontwerp. De inzichten zullen ook worden benut voor hun storytelling en het bieden van transparantie aan de consument. Met de resultaten gaat CTOUCH gericht verder om hun keten te verduurzamen.
IMVO-voucher
CTOUCH deed onderzoek naar duurzame verbeteringen in de keten met behulp van de IMVO-voucher. Wil jij ook aan de slag met jouw keten en wil je daarbij een financiële steun in de rug?