Adres

Jupiterlaan 3
4823 ED Breda
Nederland
076 541 96 99
http://www.studiosenero.nl

Contactpersoon

studio señero

Over studio señero

Over studio señero

Type organisatie:
Midden- en kleinbedrijf
Aantal medewerkers:
1
Sector:

MVO activiteiten

Behalve dat ik, Hella van Rongen BNO met mijn Art & Design vasthou aan waarden en kwaliteit (van mijn vak en alles dat leeft) en het waarborgen daarvan, zal ik dit altijd meenemen in mijn adviezen.

MVO bijdrage(n) geleverd aan:

In de XS versie: Het ontwikkelen van een nadrukteken. Mijn poging tot uitbreiding van het alfabet was een prijsvraag (1995). Bij het uitzetten van ‘de prijsvraag voor een nieuw letterteken –de accent-aanduiding' werd verwezen naar het onjuist gebruik van het cursief voor benadrukken van 'de bank' en het te pas en te onpas 'benadrukken' van woorden door presentatoren van het weerbericht.
Waarom?: Het mag een ieder -die mij kent- zijn opgevallen dat ik soms de klemtoon verkeerd leg. Het leek mij dan ook zinvol om een ieder die daar ook last van heeft 'fonetisch' gezien te helpen.
Opbrengst: Een tegoedbon van FontShop en enkele krantenberichten. In 2007 verscheen mijn bijdrage (zonder naamsvermelding) in de Symbolenwijzer van Karel F Treebus.

In de S versie: Het ontwikkelen van een 'blij en vrij kind' voor op een sieradenlijn van Innerpower voor War Child (2002).
Waarom?: Het verzoek kwam van Anneke van der Tang (Innerpower) en de aanleiding om hierop in te gaan is omdat ik geloof in de missie van War Child en mijn raakvlak; vrijheid van en blijheid in ieder kind.
Opbrengst: onbekend, mijn MVO bijdrage aan War Child werd –door initiatief van Anneke van det Tang- geplaatst in het maandblad van Marco Borsato.

In de M versie: de ontwikkeling van inspire4values, een visuele presentatie voor interculturele communicatie (2011)
Waarom?: Het niet meer ‘machteloos’ willen kijken naar verdeeldheid tussen bevolkingsgroepen. Voor mij is ieder mens uniek. Het gaat mij niet om oordelen of veroordelen van bestedingen, maar het bieden van 'inspiratie'. ‘Integriteit en geluk in jou en mij, iemand gelukkig maken en betekenis geven’ gaat over andere opbrengsten.
Opbrengst: Van mijn tijd of binnen opdrachten gaat 20% of meer naar goede doelen en een nieuwe visie op de toekomst.

In de L versie : Het ontwikkelen van de essentie voor de identiteit (logo) voor Stichting Ouders Groep B Streptokokken patiënten (1999).
Waarom?: Diep geraakt door de beweegredenen van een moeder die nog altijd voor haar (doodgeboren) zoon andere moeders blijft waarschuwen. Voor mij de mogelijkheid haar te helpen om anderen een dergelijk ‘lot’ te besparen.
Opbrengst: onbekend, maar voor mij voelde het applaus als een indirecte waardering voor mijn MVO bijdrage. Bij de presentatie van het logo zaten er ouders in de zaal en werd er door de onderzoeker en specialist (vader van ook een slachtoffer) geen percentage, maar alle namen van de niet aanwezige kinderen genoemd.

In de XL versie zal ik happytrade.eu ontwikkelen.
Waarom?: een site die initiatieven onder ‘Trade’ toont die lucratief bijdragen aan ‘Happy’ zijn. Initiatieven waar de eisen en opbrengst van de 'trade' incl. een eventuele oproep in een agenda zichtbaar is. Een Trade die gericht is op Happy meedoen.
Opbrengst: onbekend

In de XXL versie wil ik degreensmile, een Duurzame Online Bewustwordings Campagne lanceren 'less is more' (2011).
Waarom?: bieden van inspiratie voor verbindingen voor het verantwoord omgaan met de grondstoffen van de aarde en met elkaar als bezoekers van deze aarde
Opbrengst: onbekend

Bovenstaande XS, S, M, L en XL laten het idee zien dat ik aan de sites happytrade en de greensmile wil meegeven. Een ieder heeft wel een XS tot XXL bijdrage geleverd. Ik doe het vanuit mijn kleine ik met oog voor details en door middel van hetgeen ik (binnen mijn budget) waar kan maken en in geloof. Ieder XS tot XXL van mij valt wellicht in het niets als je dit vergelijkt met wat anderen MVO doen, maar mij gaat het om alle bijzondere en fraaie voorbeelden die 'betekenis' geven, en iemand 'uniek' of gelukkig maken.

Met dank aan alle individuen (bewust of onbewust), in het klooster (te Oosterhout), in bedrijven en organisaties die de 'State of Art Direction' (h)erkennen en mogelijk blijven maken.

This company has not done the MVO Maps scan yet.