Adres

Parklaan 14
5061JT Oisterwijk
Nederland
0135231400
http://www.starsock.nl

Contactpersoon

Star Sock

Over Star Sock

Bij Star Sock is het onze missie om door een combinatie van merken, innovatie en technische kennis een leidende rol te nemen in West Europa. Wij willen als bedrijf succesvol zijn, maar wel met een aanpak die innovatief en duurzaam is. Respect voor de omgeving, in allerlei vormen, is voor ons een absolute pré.

Bij Star Sock is het onze missie om door een combinatie van merken, innovatie en technische kennis een leidende rol te nemen in West Europa. Wij willen als bedrijf succesvol zijn, maar wel met een aanpak die innovatief en duurzaam is. Respect voor de omgeving, in allerlei vormen, is voor ons een absolute pré.

Vier P’s vormen de speerpunten van de Star Sock filosofie: Professioneel, Positief, Passie en Plezier en deze P’s moeten bij ons in alles doorklinken. Te beginnen in ons eigen kantoor (klik voor foto's). We creëren een prettige werkomgeving waarbij openheid en eigen initiatief worden gewaardeerd. Is de sfeer op de werkvloer goed, dan werkt dat ook door in de communicatie naar buiten. Wij streven naar een informele bedrijfscultuur, waarbij iedereen behandeld wordt met respect.

Voor West-Europa zijn wij licentiehouder vano.a Lotto, New Balance en Dakar. Hiervoor verzorgen wij het ontwerp, de productie, en distributie.

Voor een beschrijving van onze MVO-activiteiten klikt u links op 'MVO-Profiel'

Over Star Sock

Type organisatie:
Midden- en kleinbedrijf
Aantal medewerkers:
2 t/m 10

MVO activiteiten

Wij zijn ervan overtuigd dat echte duurzaamheid van binnenuit moet komen. In onze directe omgeving zorgen wij dus voor een fijne en inspirerende werkomgeving, en helpen mee met lokale initiatieven die bij ons vakgebied aansluiten, zoals sponsoring van de marathon "Het Genieten Oisterwijk". Hiervoor hebben we in samenwerking met een grote groep professionele lopers een marathonsok ontwikkeld. Voor aanvang van de marathon heeft iedere loper een paar ontvangen, wat erg veel positieve reacties op heeft geleverd. Tegelijkertijd profiteren wij van deze ervaringen wat leidt tot betere producten, een mooi voorbeeld van 'shared value' zoals dat zo mooi heet.

Met 15 miljoen paar verkochte sokken in 2011 hebben wij een grote materiële en sociale impact. In aanvulling op het BSCI (Business Social Compliance Initiative) hebben wij in China ons eigen onafhankelijke inkoopkantoor & quality control van vijf personen welke zo voor ons de kwaliteit van het product en de arbeidsomstandigheden kunnen garanderen. Naast het sociale aspect controleren we op het gebruik van schadelijke (chemische) stoffen. Onze producten worden getest op schadelijke stoffen door de Öko-Tex 100-norm voor textielproducten van alle types. Daarnaast hebben we REACH volledig in onze productieprocedures geïntegreerd. REACH is een EG-Verordening voor het veilige gebruik van chemische stoffen (EG 1907/2006). Niet alleen onze producten doorstaan alle tests, maar ook de fabrieken. Ze staan regelmatig onder controle van Intertek en andere controle-instanties en beantwoorden aan onze gedragsregels en beroepscode én aan de vragen van onze klanten en de licentiegevers. In alle fabrieken waarmee wij samenwerken voeren we niet alleen een eindcontrole uit maar ook in-line controles zijn doorgevoerd in de productie.

We hebben echter de gezonde ambitie om onze bedrijfsprocessen en producten  zo duurzaam mogelijk te maken. Niet alleen in een dure niche, maar in de massamarkt waarin we echt een impact kunnen hebben en veel consumenten kunnen bereiken. Met dit doel is voorjaar 2012 de afdeling 'Innovation & Sustainability' opgericht, welke zich binnen Star Sock exclusief en onafhankelijk met dit project zal bezighouden. Met een frisse blik kijken we iedere dag weer naar onze eigen producten en naar de toekomst, en houden u op de hoogte over de voortgang!

Mocht u geinteresseerd zijn geraakt in ons project, de bedrijfsvoering, of producten, aarzel dan niet om contact op te nemen!

This company has not done the MVO Maps scan yet.

Organisatie nieuws