Skip naar content

Communicatie en marketing

Communicatie en marketing

Communicatiedesk.nl - Communicatie en marketing - MVO draagt bij aan reputatieverbetering

Maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) wordt vaak gezien als kostenpost of filantropie. Maar MVO kan wel degelijk een bijdrage leveren aan de marktwaarde van een bedrijf. In dit artikel zet Jos Reinhoudt uiteen hoe MVO bijdraagt aan reputatieverbetering.

Noordam&DeVries en Firma Fair Focus - Onderzoek naar MVO en communicatie - Winst om trots op te zijn

Hoe kun je (marketing) communicatie het beste inzetten voor MVO-initiatieven. Dat onderzochten Noordam&DeVries en Firma Fair Focus. Het onderzoek is een inventarisatie van definities, doelstellingen, dilemma's en effecten van duurzaam ondernemen.

P+ - Marketing - Thema-special over duurzame marketing: "Duurzame marketing: klanten winnen, klanten binden"

Hoe integreren bedrijven MVO in hun marketingstrategie? 10 duurzame marketingsuccessen. Een uitgave van P+ en MVO Nederland.

MVO Nederland - Persbericht - Communicatieprofessionals onderschatten waarde van MVO

Terwijl 75% van het publiek en ruim 50% van de pers interesse heeft in wat bedrijven doen op het gebied van MVO verwerkt slechts 25% van de bedrijven MVO-activiteiten in hun communicatie-uitingen.

Greenpeace - Elektronica - Make IT Green

Greenpeace berekende dat datacenters in 2020 meer elektriciteit verbruiken dan Frankrijk, Braziliƫ, Canada en Duitsland bij elkaar.

Godding&Co - Communicatie - Duurzaam communiceren of communiceren over duurzaamheid?

Een belangrijke voorwaarde voor duurzame marketing en communicatie is realistische merkbeloftes doen, schrijft communicatieadviseur Raymond Godding. Dat betekent onder meer dat reclameboodschappen juist, volledig en duidelijk moeten zijn.

CSR Europe - Sustainable Marketing Guide

Een handleiding voor marketeers die met duurzame marketing aan de slag willen. Met een algemene inleiding en een toolkit.

P+ - Draagvlak voor duurzaamheid

Een special over draagvlak creƫren voor MVO bij werknemers, toeleveranciers en bij klanten. Deze special is ontwikkeld in samenwerking met P+.
Terug naar hoofdnavigatie

Samen veranderen