Skip naar content

Communicatie en marketing

Communicatie en marketing

DELA - Geen compromissen in crossmediale campagne

Voor de prijswinnende Voor Elkaar-campagne trok uitvaartverzekeraar DELA alle registers open. Van user generated content op social media en websites, tot kranten, televisie en abri's. DELA zette 'echte mensen' centraal, en raakte daarmee de juiste snaar.

Koppert Cress – Transparantie in crisistijd

Veel ondernemers leden onder de berichtgeving over de besmetting van groenten met de EHEC-bacterie in 2011. Koppert Cress ging actief te werk. Zij hebben onderzocht of hun producten besmet waren. Niet dus. Vervolgens hebben ze alle kanalen ingezet om dat te vertellen. Klanten werden zo enthousiast dat ze hun verhaal doorvertelden.

FrieslandCampina – Weet wat stakeholders vinden

“Zonder boeren, pers, consumenten en ons personeel zou FrieslandCampina niet bestaan. Daarom is het zo belangrijk om altijd te weten wat onze stakeholders vinden.” Om hen te bereiken richtte FrieslandCampina samen met Het Portaal eind 2011 het online stakeholderplatform The Milk Story op. Nu praat de hele zuivelsector er over dilemma’s rondom de productie en consumptie van zuivel. “Het platform wordt beheerd door Het Portaal. Wij bloggen mee als ieder ander.”

Roelofs - Aan warmetruiendagen doen we hier niet

Roelofs is een Infrabedrijf uit Den Ham dat maatschappelijk verantwoorde bouw- en infraprojecten ontwerpt en realiseert. Het bedrijf communiceert uitgebreid over zijn activiteiten. Daarmee loopt Roelofs voor op de rest, want duurzaamheid en publiekscommunicatie zijn in de bouwwereld nog lang niet vanzelfsprekend.

Eosta - Transparante keten

Eosta geeft consumenten inzicht in de wijze waarop de producten worden geteeld en op de markt gebracht. Dit inzicht vergroot het vertrouwen in en de betrokkenheid bij de producten en hun leveranciers.

Sungevity - Mond-tot-mond-reclame 2.0

Sungevity is een Amerikaans bedrijf dat zich richt op betaalbare zonnestroom voor consumenten. Social media is een van de belangrijkste communicatiekanalen van dit bedrijf. "Overstappen op zonne-energie komt met een sociaal netwerk bij Sungevity." zegt Patrick Crane, Chief Marketing Officer van Sungevity. Hij bekleedde eerder dezelfde functie bij LinkedIn.

Culinaire Slagerij Wapenaar – Natuurlijk scharrelrundvlees

Vader Wapenaar was er 20 jaar geleden al van overtuigd: er wordt met vlees gerommeld. Voor zijn Culinaire Slagerij in Vlaardingen ging hij op zoek naar kwalitatief betere en duurzame alternatieven. Zo kwam het scharrelrundvlees van France Limousin in beeld. Huidige eigenaar Arno Wapenaar: “Ik ben zelf zeer kritisch wat voeding betreft en dat zijn mijn klanten ook.”

Lans – Fluitend naar de kas

“Als wij buitenlandse werknemers aannemen, regelen we huisvesting, verzekering en een huisarts voor ze. Ook dát vind ik MVO!” Aan het woord is Wilko Wisse, stafmedewerker van tomatenteeltbedrijf Lans.

ECOstyle - De aarde is krachtig

"We proberen met onze producten zoveel mogelijk natuurlijke processen in te zetten en te stimuleren", aldus Anne Jan Zwart, directeur van ECOstyle uit Appelscha.

Hutten – Telers op een voetstuk

"We willen het respect voor het product én voor de telers terugbrengen", zo zegt Maarten Schellekens, MVO-manager van Hutten. "We zitten met 5 miljoen mensen naar Boer Zoekt Vrouw te kijken, maar niemand weet nog hoe een krop sla eigenlijk groeit."
Terug naar hoofdnavigatie

Samen veranderen