Skip naar content

Transparantie: hoe doen anderen het?

11 december 2012

Waarom zou u anderen inzicht geven in de dilemma’s en prestaties van uw bedrijf? In de Transparantiekrant vertellen bedrijven wat transparantie hen oplevert. Over innovatie, concurrentiekracht en een betere verstandhouding met klanten, medewerkers en andere relaties.

Als u transparant wilt zijn, nodigt dan stakeholders uit mee te denken over uw (MVO)-beleid. Leg uw dilemma’s uit en luister naar de mening van anderen. Dit leidt tot meer draagvlak voor uw activiteiten en misschien zelfs tot nieuwe ideeën, innovatieve inzichten of samenwerkingsverbanden.

Beter zakendoen

Door transparant te zijn over relevante eigenschappen van een product of bedrijfsproces, groeit het vertrouwen van klanten en andere stakeholders. Zorg bijvoorbeeld voor duidelijke productinformatie, laat met een track&trace systeem zien waar een product vandaan komt, maak gebruik van keurmerken en pas breed erkende managementsystemen en richtlijnen toe.

Verantwoording afleggen

Maatschappelijk verantwoord ondernemen houdt ook in dat u verantwoording aflegt over de impact van uw bedrijf op mensen, milieu en economie. Wat is er terecht gekomen van uw plannen om energie te besparen of het ziekteverzuim terug te dringen? Wees er transparant over!

De Transparantiekrant

In de Transparantiekrant vindt u de laatste trends in transparantie, interviews met bedrijven en brancheorganisaties en informatie om zelf aan de slag te gaan.

Meer achtergrondinformatie en tips leest u in het webdossier Transparantie.

Terug naar hoofdnavigatie

Samen veranderen