Skip naar content

Korte film over duurzame voedselketens wint prijs in Cannes

11 december 2012

Zcene Moving Media heeft een 'Zilveren dolfijn' gewonnen voor een korte bedrijfsfilm over winstgevende verduurzaming van voedselketens. De film is gemaakt in opdracht van de Rabobank. De prijs werd uitgereikt op 19 oktober 2012 in Cannes.

Een internationale jury van het festival voor bedrijfsfilms in Cannes bekroonde de film 'Global Chains. Where the world of food and agri stands and where it is heading.' met de tweede prijs in de categorie 'Informational Films'.

Verduurzaming voedselketens

Rabobank heeft Zcene opdracht gegeven de film te maken omdat de bank een sleutelrol wil spelen in verduurzaming van voedselketens. Aan de basis daarvan staan de 'Food & Agri-business Principles' van de bank. Dit zijn richtlijnen voor onder meer voedselveiligheid en -zekerheid, gebruik van natuurlijk hulpbronnen, sociale ontwikkeling en dierenwelzijn.

Trots

Bram Verlaan, directeur van Zcene en producent van de film: "Wij zijn er trots op dat we deze prijs gewonnen hebben. Deze film laat zien hoe bedrijven als Rabobank, Ahold en Cargill volop bezig zijn met duurzaamheid om een antwoord te hebben voor de wereld van morgen."

Zcene Moving Media en de Rabobank zijn partners van MVO Nederland.

Lees achtergrondinfo, verhalen van ondernemers en praktische tips op de website 'mvoindeagribusiness.nl'.

Terug naar hoofdnavigatie

Samen veranderen