Skip naar content

Persoonlijke dienstverlening

Bedrijven uit de bedrijfstak persoonlijke dienstverlening leveren diensten aan de particuliere markt. Persoonlijk dienstverleners spelen een belangrijke rol in de bewustwording van duurzaamheid bij klanten. Zo hebben zij indirect invloed op de toenemende vraag naar duurzame producten en diensten. In de persoonlijke dienstverlening bevinden zich onder meer crematoria en uitvaartcentra, kappers en haarverzorgers, stomerijen, wellness-centra en schoonheidssalons.

 

MVO in persoonlijke dienstverlening

In de persoonlijke dienstverlening zijn MVO-thema's met name people-gericht (goed werkgeverschap, diversiteit, MBO). Maar ook duurzaam inkopen is belangrijk. Naast prijs en kwaliteit, is het ook belangrijk om rekening te houden met de milieu- en sociale aspecten van de aan te schaffen producten. Bijvoorbeeld dierproefvrije cosmetica. Persoonlijk dienstverleners kunnen een belangrijke bijdrage leveren aan de bewustwording omtrent duurzaamheid van hun klanten door informatie te verstrekken over de duurzaamheid en gezondheid van de producten én het gebruik ervan. In de bedrijfstak persoonlijke dienstverlening is op het gebied van energiebesparing vooral winst te behalen bij verlichting, verwarming en airconditioning.

 

Waarom MVO?

Met goed werkgeverschap en diversiteit & arbeidsparticipatie is veel winst te halen. Minder uitval en betere dienstverlening zijn een direct gevolg.

In de eigen bedrijfsvoering kan winst worden gemaakt op het gebied van energiebesparing en duurzame mobiliteit. Winst voor het milieu en voor het bedrijf.

Persoonlijk dienstverleners spelen een belangrijke rol in de bewustwording van duurzaamheid bij klanten. Zo hebben zij indirect invloed op de toenemende vraag naar duurzame producten en diensten. Het aantal consumenten dat duurzaamheid belangrijk vindt neemt toe. Dit vraagt om meer duurzame persoonlijke dienstverlening.

 

Terug naar hoofdnavigatie

Samen veranderen