Skip naar content

Communicatie en marketing

Communicatie en marketing

Communicatie en marketing

Uw klanten worden kritischer en vragen steeds vaker hoe duurzaam uw producten eigenlijk zijn. Hoe overtuigt u hen dat u goed bezig bent?

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is belangrijk voor uw medewerkers, klanten en andere stakeholders. Daarom wilt u hen goed informeren over uw MVO-activiteiten en uw duurzame producten en diensten. Hoe pakt u dat aan?

Hoe duurzaam is uw product eigenlijk?

Aan de slag

Communiceren over bedrijfsbeslissingen wordt steeds belangrijker. Mensen rondom uw bedrijf hebben – vooral dankzij social media - steeds meer toegang tot informatie over uw onderneming. 

Dit dossier helpt u om transparant en integer over uw MVO-activiteiten te communiceren, en de kansen die dat oplevert optimaal te benutten.

Lees ook over de raakvlakken van communicatie & marketing en MVO en over trends en ontwikkelingen op dit gebied. Of wilt u meteen aan de slag?

Communicatieprofessionals laten kansen liggen

Communiceren over uw MVO-beleid en -activiteiten, intern en extern, motiveert uw medewerkers. Het draagt bijvoorbeeld bij aan hun trots op het bedrijf. Het internationale onderzoek CSR RepTrak 2012 van het Reputation Institute wees bovendien uit dat communiceren over MVO-activiteiten een positieve invloed heeft op het imago van een onderneming. Slechts 25% van de bedrijven verwerkt MVO echter in zijn communicatie-uitingen. Veel gemiste kansen dus!

Integriteit is essentieel

Zomaar roepen dat u duurzaam bezig bent is natuurlijk niet handig. Essentieel bij maatschappelijk verantwoorde communicatie en marketing is integriteit. Veel Nederlanders wantrouwen de goede bedoelingen van bedrijven, blijkt uit de Maatschappelijk Imago Monitor 2013. 72% denkt dat bedrijven zich vooral met MVO bezighouden om hun imago op te poetsen. Onderbouw daarom uw duurzaamheidsclaims en bouw zo een goede reputatie op. Lees meer over integriteit

Laatst gewijzigd: 29 jul 2013 - 10:34

Terug naar hoofdnavigatie

Samen veranderen